Titi Aur, la al 8-lea titlu CNR

Titi Aur și navigatorul său Adrian Berghea sunt campionii naționali ai sezonului 2006

Noul campion național de raliuri răspunde întrebărilor noastre indiscrete despre sezonul 2006 care tocmai s-a încheiat și despre planurile sale de viitor.

– Felicitări, ați obținut anul acesta al 8-lea titlu național absolut! Cui doriți să adresați mulțumiri în mod special?
Constantin Aur:
Un titlu de campion de raliuri se obține de fiecare dată cu contribuția mai multor factori: echipaj, staff tehnic, sponsori, familie, prieteni în calitate de consilieri, etc. Titlul din 2006 cred că a aparținut în primul rând echipei tehnice care a construit în România, o mașină aproape perfectă și cred că lor trebuie să le mulțumesc.

– Cât de onorantă este postura de cel mai titrat pilot român de raliuri, depășind recordul stabilit de fostul dvs. mentor, regretatul Laci Balint?
Titi Aur:
Este adevărat că recordul de opt titluri de campion este mai mult decât onorant, dar mai mult de atât mă obligă la o atitudine specială pentru că pot fi privit ca un exemplu pentru tinerii piloți și nu numai.

– A fost titlul la care ați avut cele mai mari emoții din cele opt?
Titi Aur:
Nu. Cele mai mari emoții le-am avut în 1995, la primul titlu, când aveam nevoie la ultimul raliu de locul 4 și înainte de start mașina Audi S2 nu funcționa, fiind obligat să iau o penalizare de 3 minute, riscând un abandon și perderea titlului. Anul acesta a fost cu siguranță cea mai mare concurență (8-10 echipaje pe mașini aproximativ egale și echipe tehnice foarte bine pregătite), în schimb am simțit că am avut totul sub control începând cu a doua jumătate a campionatului. Nu mi-am asumat riscuri, dar asta nu a însemnat că nu am avut emoții.

Revelația sezonului: Claudiu David / Foto: Freelancer

– Cum apreciați concurența nescontată din partea lui Claudiu David și a italianului Tempestini?
Titi Aur:
Concurența lui Claudiu David nu a fost nescontată. David este un pilot talentat care participă de mulți ani la curse și care, deși este prima dată pe integrală, dorește să se afirme, chiar asumându-și de multe ori riscuri. Despre Tempesta pot spune că sub nici o formă nu a fost concurență nescontată. El are multă experiență, este un pilot titrat într-un campionat foarte tare (Italia) și are un mod de abordare profesionist al raliurilor (echipaj, echipă tehnică, media), beneficiind și de un buget suficient.

– La începutul sezonului erați încrezător în faptul că piloții OMV-Petrom vor participa la raliuri internaționale cu licențe de pilotaj eliberate în alte țări. De ce nu a mai fost posibil?
Titi Aur:
Eu nu am fost încrezător că piloții OMV-Petrom vor participa în Campionatul Mondial. Am fost convins că OMV asigură logistica și bugetul la nivel profesionist, dar în același timp am fost convins că ACR-ul nu va ceda, cunoscând foarte bine conducerea acestei instituții și că va fi foarte greu de obținut licențe. De aceea, am susținut la începutul anului că singura cale pentru a participa în C.M. ar fi obținerea de licențe din altă țară. Din păcate, am avut dreptate.

– Cum comentați faptul că pierderea suferită de piloții români a fost spre câștigul slovenilor și bulgarilor care au participat anul acesta în P-WRC în locul lui Bogdan și al lui Claudiu?
Titi Aur:
Comentariul meu este următorul: “În iad, fiecare demon avea în grijă câte un cazan cu smoală topită, cu diferite popoare. Misiunea lor era să îi împingă înapoi în cazan pe cei care încercau să iasă. Toți aveau de lucru, doar cel care avea români stătea. Când a fost întrebat de ce stă, acesta a spus că el are români și că atunci când încearcă să iasă unul, ceilalți îl trag înapoi”.

– A fost șantajată echipa OMV-Petrom de către ACR să ia startul la Raliul României 2006 în schimbul licențelor de pilotaj internaționale?
Titi Aur:
Eu nu am participat la întâlnirea de la ACR și nici nu mi s-a spus ce s-a discutat, dar din ce am înțeles (de obicei citesc bine printre rânduri când este vorba de raliuri), DA!

Titi Aur pe Mitsubishi Evo IX / Foto: Freelancer

– Veți concura în 2007 pe aceeași mașină? Ce obiective aveți în noul sezon?
Titi Aur:
Încă nu am hotărât cu ce mașină voi concura în 2007. Cu siguranță am fost foarte mulțumit de Mitsubishi Evo IX construită la Bârlad. Hotărârea pentru 2007 va fi luată împreună cu sponsorii și, dacă în 2006 a fost un an al strategiei, în 2007 va reveni Titi Aur pe trasee cu spectacol și cât mai multe speciale și raliuri câștigate.

– Câți împătimiți ai vitezei au urmat până la acestă dată cursurile școlii de pilotaj “Titi Aur”?
Titi Aur:
Este greu de dat un număr exact pentru că, începând din 1990 am făcut cu multe persoane cursul de pilotaj neoficial și o parte din ei au rezultate foarte bune în campionat (Bogdan Marișca, George Morar), sunt piloți care au învățat parțial anumite teorii din pilotaj, dar de când s-a deschis oficial “Școala de pilotaj TITI AUR” din această vară sunt aproximativ 50 de cursanți.

– Iarna aceasta este din nou Raliul Dakar. Este poate ultima ediție pe care o vedeți la televizor?
Titi Aur:
Eu pot să vă spun doar ceea ce îmi doresc despre Dakar. Acest gen de competiție nu doresc să-l abordez ca o experiență și gata. Mi-aș dori să particip la Dakar, dar pentru aceasta am nevoie de un partener (sponsor) pe termen lung pentru un proiect de minim 3 ani. În primul an poți să înveți anumite lucruri din regulament și să te familiarizezi cu traseul și cu Africa și este obligatoriu ca ritmul să fie în așa fel încât să ajungi la Dakar. În al doilea an poți să mărești puțin ritmul să mai acumulezi experiență și să speri că ajungi la Dakar. În al treilea an se poate vorbi de punerea în valoare a echipajului, acest lucru neînsemnând că va aduce și rezultate extraordinare. În cazul în care voi găsi un partener care dorește să construiască o campanie media înțelegând cel puțin ce am povestit aici, aș încerca punerea în aplicare a acestui proiect.

Interviu realizat de Mihai Dumitru

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.