Ziua în care Victor Ponta a devenit pilot de curse

Victor Ponta - Ranca 2007 (8)Toată suflarea din România știe că Victor Ponta a fost copilot de raliuri, că s-a răsturnat cu mașina la Raliul Iașului, lucru pe seama căruia a făcut glume până și Băsescu. Dar puțină lume știe că Ponta a fost și pilot de curse cu acte în regulă, ținând în mână volanul sportiv fără să se facă de râs câtuși de puțin. L-am cunoscut chiar în ziua când s-a aliniat pentru prima oară la startul unui concurs.

Se întâmpla în etapa de viteză în coastă de la Rânca (jud. Gorj), acum 8 ani și jumătate, într-o dimineață friguroasă de vineri, pe 7 septembrie 2007. Apropo, cu o săptămână înainte, pe 30 august 2007 era semnat contractul dintre Ponta și casa de avocatură ‘Șova și Asociații’, pentru care DNA l-a trimis în judecată. În baza acestui contract, avocatul Ponta primea în fiecare lună 2.000 de euro (ulterior 3.000) cu titlul de onorariu. Cursele auto sunt un sport costisitor…

PE mașina de concurs, după numele pilotului se trece grupa sanguină

Conform regulamentului, pe mașina de concurs, după numele pilotului se trece grupa sanguină

Eram redactor la rally.ro și citisem cu oarece nedumerire comunicatul FRAS în care se anunța debutul în competiții al unui deputat PSD de Gorj. La acea dată, Victor Ponta nu era cunoscut la nivel național decât în cercul celor care urmăreau îndeaproape viața politică românească. În lipsa unor acțiuni de răsunet în nume propriu, îl stiam pe Ponta prin prisma etichetei pe care i-o aplicase Adrian Năstase cu câțiva ani înainte: „Micul Titulescu”.

Am parcat dubița VW Caddy de la Rally.ro în spatele ultimei mașini de asistență din zona de service întinsă pe marginea șoselei pe DN67C, între Novaci și Rânca. S-a întâmplat că ultima mașină de asistență a fost cea a școlii de pilotaj „Titi Aur”, care deservea un Renault Clio RS aproape în întregime alb, cu numărul de concurs 414 și având pe laterale un sticker mare cu un singur nume: Victor.

Victor Ponta - Ranca 2007 (6)În acea zi eram mai interesat de debutul fraților Andrei și Silviu Dumitrescu pe exoticul lor monopost Dallara de Formula 3 și mă grăbeam să ajung la zona lor de asistență, când am dat cu ochii peste acel Victor. Cu încetineală, pentru că încă era dimineața devreme, mi-a venit în minte și numele său de familie: Ponta. Lăsând la o parte impresia timorantă pe care o face inițial statura sa de baschetbalist, pe atunci avea o înfățișare de adolescent, astfel că m-am adresat „per tu”, fără să-i cer voie în prealabil, dar nu s-a simțit stânjenit. A zâmbit când am făcut o glumă stâgace și impertinentă: „Tu la viteză în coastă? Te credeam un om serios!”.

A acceptat să-mi acorde un interviu în timp ce stăteam pe plăcile de beton ale șanțului de scurgere de la marginea șoselei, în timp ce mânca din sandviș din acela triunghiular pe care îl cumperi din benzinărie. Mi-a povestit că absolvise cursurile școlii de pilotaj a lui Titi Aur și că, fiind deputat de Gorj, avea o casă în Baia de Aramă, nu departe de locul unde se desfășura cursa de viteză în coastă.

Victor Ponta - Ranca 2007 (13)M-a impresionat plăcut faptul că se comporta absolut firesc și dezinvolt, deloc formal. Nici vorbă de vreo gardă de corp în jurul său. Am observat cu această ocazie că fumează și am avut o privire atât de nedumerită văzându-l că își aprinde o țigară încât, politicos, mi-a oferit și mie una. În afară de parasolarul cu sigla unui mare hotel din București, nu avea niciun sponsor pe mașină, ci doar site-ul școlii de pilotaj, iar pe capotă afișa o campanie non-profit lansată de ziarul local Impact de Gorj: Votați-l pe Brâncuși. Campania era menită să-i impulsioneze, în special pe gorjeni, să-l aleagă pe renumitul sculptor din Hobița în cadrul unei acțiuni organizate de site-ul celebrei galerii de artă Saatchi din Marea Britanie. Instituția realiza un Top 500 de artiști ai secolului XX, bazat pe voturile internauților.

M-a mirat faptul că a venit să participe la o cursă de viteză în coastă organizată de FRAS, când putea lua startul în schimb la o etapă de VTM sub egida ACR, al cărui președinte (Constantin Niculescu) era coleg de partid cu Ponta la PSD.

Titi Aur

Mai rar îl vezi pe Titi Aur pe două roți

După vreo 20 de minute de interviu improvizat cu Victor Ponta, l-am abordat pe mentorul său, multiplul campion de raliuri și de viteză în coastă Titi Aur. Fost recordman al traseului de la Rânca pe vremea când pilota un SEAT Cordoba WRC, Titi nu concura oficial în acea zi, ci îndeplinea rolul de deschizător de drum la volanul unui exotic Porsche 996 turbo de stradă, vopsit într-un portocaliu țipător și aparținând lui Daniel Onoriu. Între altele, Titi Aur mi-a spus despre elevul școlii sale de pilotaj: „dacă Victor Ponta ar ajunge să conducă țara așa cum stăpânește mașina de curse, va fi bine pentru România”.

Din punct de vedere sportiv, pilotul Victor Ponta s-a comportat mai mult decât onorabil, având în vedere că s-a aflat la primul concurs oficial din cariera sa de automobilist sportiv. Un traseu precum Rânca, socotit drept cel mai dificil din campionat prin prisma numărului și varietății virajelor, face victime în rândul piloților neexperimentați, însă concurentul 414 n-a greșit nici măcar o dată.

Victor Ponta - Ranca 2007 (10)La primul său concurs, Ponta s-a clasat pe locul 30 din 35 de piloți clasați oficial în ierarhia Open (șapte au abandonat, iar un concurent a fost exclus).

Mai relevant de menționat este faptul că, între concursul de vineri și cel de duminică de la Rânca, Victor Ponta și-a îmbunătățit cu două secunde timpul pe Transalpina traseul de la mare altitudine din Munții Parâng.

După dubla etapă de la Rânca, Victor Ponta a participat, cu aceeași mașină de clasa H3, la restul sezonului intern de viteză în coastă din 2007, respectiv la rundele de la Râșnov și Reșița. A avut un program competițional destul de încărcat, pentru că participa și la raliuri, pe o Dacia Logan de Cupă, în calitate de copilot al lui Edwin Keleti. Avea să câștige titluri de campion național în această formulă, să urce în categorie de la Logan la Renault Clio R3 și apoi la Mitsubishi Lancer Evo X. Restul e istorie, dar îmi voi aminti mereu de ziua în care am stat de vorbă amical… pe buza șanțului, la Rânca.

Text: Mihai Dumitru / Foto: Gabi Tomescu/Rally.ro

Alte articole pe aceeași temă :
Interviu cu Edwin Keleti (31.08.2007)

Interviu cu Titi Aur după coasta ACR de la Straja (15.10.2007)

Anunțuri

4 responses to “Ziua în care Victor Ponta a devenit pilot de curse

  1. Super tare. Domnul Ponta pentru mine este un fenomen. Il apreciez, il stimez si chiar il iubesc.

  2. Respect şi apreciere pentru Victor Ponta .

  3. constanta axinte

    PTR MINE PONTA ESTE SI VA FI OMUL DE BAZA AL ROMANIEI ,ESTE INTELIGENT ,CONTROLAT SI STIE CE ARE DE FACUT ESTE PTR TARA SA UN EROU

  4. Apreciem efortul d-lui PONTA de a rezolva problemele tarii ,avem

    nevoie de oameni ca EL.Oamenii ce traiesc in tara si in afara au nevoie de PATRIOTI.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s