NASCAR și Viagra !


Compania farmaceuticã Pfizer, producãtoarea celebrelor pastile albastre pentru tratarea impotenței, Viagra, a decis la începutul anului 2002 sã-și facã publicitate în sportul cu motor. Nu întâmplãtor, a fost ales campionatul de turisme NASCAR, tot mai popular printre americani, rata lui de audiențã crescând ca urmare a declinului celor douã campionate de monoposturi de peste Ocean (CART și Indy Racing League).

Pilotul american Mark Martin, de la echipa Roush Racing, a beneficiat întreg sezonul de sprijinul financiar al acestui concern și a purtat cu mândrie pe fuselajul bolidului sãu Ford Taurus logo-ul Viagra. Nu știm dacã noul sponsor i-a ameliorat viața sexualã a veteranului Mark Martin (fãrã legãturã de rudenie cu pilotul estonian de raliuri Markko Martin), însã cert este cã tocmai a încheiat sezonul în poziția de vicecampion.

Viagra își promoveazã imaginea într-un sport dur, precum NASCAR

Având la activ premii în valoare de 5,2 milioane de dolari numai anul acesta, Martin a disputat titlul pânã în ultima etapã (pe Homestead Motor Speedway, Miami), unde l-a pierdut în favoarea lui Tony Stewart. Calificat abia al 39-lea, a demonstrat cã are destulã “vânã” la 43 de ani, terminând cursa pe un solid loc 4, însã nu a fost de ajuns. O luptã foarte strânsã s-a dat pentru titlul “Rookie of the Year” (“Debutantul anului”), între Jimmie Johnson și Ryan Newman. Dupã 32 de etape NASCAR Winston Cup, în care o victorie valoreazã circa 200 de puncte, doar 7 puncte au fãcut diferența dintre cei doi yankei.

Mark Martin are cel mai excentric sponsor din NASCAR

Trebuie subliniat cã apariția neașteptatã a mãrcii Viagra în acest campionat a stârnit destule reacții adverse. Pânã acum, vânzarea spațiului de reclamã pe caroseria mașinilor din NASCAR avea reguli nescrise cât se poate de puritane.

Pentru cã aceste curse au mare prizã la copii, acum câțiva ani, mașina lui Robert Pressley era decoratã cu personajele desenului animat “Scooby Doo”, de pe Cartoon Network. În mod curent, bolizii NASCAR poartã reclame la detergenți pentru gospodine, deodoranți, bãuturi rãcoritoare sau fulgi de cereale.

Text: Mihai Dumitru / Foto: Autostock

 
 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s