Daniel Onoriu „The Rocket” trăiește pentru curse

Daniel Onoriu
Numeroșii săi fani îl numesc “Rachetă”, iar ceilalți îi spun în glumă “Petardă”. Grație lui Daniel Onoriu, o parte a lumii mondene din România, dar și publicul tânăr pasionat de tuning și liniuțe, a început să vorbească tot mai mult despre raliurile și cursele de coastă FRAS.

Din 2007, de când a trecut în competițiile auto de sub tutela FRAS, Daniel Onoriu nu a câștigat niciun titlu național, însă pilotul bucureștean este deja un campion incontestabil la capitolul Public Relations. Aproape că nu trece o săptămână fără să-l vedem la TV ori să citim despre el în ziare și în tabloide. De la emisiunile auto precum “ProMotor” sau “Roata de Rezervă”, până la talk-show-uri ca “Şcoala vieții” sau “Happy Hour” și emisiuni de mondenități, gen “Bulevard” ori “Secrete de vedetă”.

Daniel Onoriu (3)Ori de câte ori s-a ivit ocazia, pe locul din dreapta în mașina de curse a lui Onoriu au luat loc navigatori-VIP, cum ar fi ex-ministrul Ludovic Orban, starleta TV Ilinca Vandici sau, mai nou, celebrul Axinte de la grupul umoristic “Vacanța Mare”. Iar exemplele pot continua la nesfârșit, dacă ar fi să aruncăm privirea asupra unui raport de monitorizare media. Practic, agenția de PR care se ocupă de imaginea publică a lui Daniel Onoriu l-a transformat în cel mai vizibil pilot din România. Iar lui Ono îi revine marele merit de a fi întrezărit potențialul pe care îl are o astfel de campanie de promovare agresivă pe toate canalele de comunicare.

Daniel Onoriu s-a născut pe data de 8 aprilie 1978 în București, fiind nepotul cântăreței de muzică lăutărească Gabi Lunca și al renumitului acordeonist Ion Onoriu. Familia l-a inițiat de mic în muzică sau mai exact a vrut ca el să aibă o carieră în acest domeniu și să studieze la Conservator, iar prin urmare a primit cadou o vioară pentru a exersa. Însă, cum povestește azi Daniel, a spart-o de supărare pentru că inima sa bătea după alte acorduri, nu unele muzicale, ci ale motoarelor. De la 12 ani, el a debutat în karting, sport pe care l-a practicat mai întâi ca junior, la Palatul Copiilor din București. Deși ajunsese la un nivel ridicat la grupa sa de vârstă, a luat o pauză competițională de câțiva ani pentru a termina școala. S-a reapucat la 18 ani, în 1995, și a continuat timp de aproape un deceniu, presărat cu destule succese.

Daniel Onoriu (12)Din acea perioadă datează pasiunea lui “Ono” pentru numărul de concurs 41, pe care l-a folosit consecvent, devenind brand-ul său personal ca sportiv (păstrând proporțiile, 41 este pentru Daniel ceea ce 46 este pentru Valentino Rossi). A fost perioada în care a descoperit că antrenamentele și abordarea serioasă a concursului reprezintă cheia succesului în motorsport. În 1996 și 1997 a fost vicecampion de karting la clasa 100 cmc FA, iar în 2001 a fost al doilea în finalul stagiunii la categoria ICC 125 cmc.

Începând cu 2003 a urcat în cilindree, dar a trecut la competițiile pe două roți, ale Campionatului Național de Motociclism Viteză. Etapa de debut a fost cea desfășurată pe suprafața atât de denivelată a aeroportului de la Caransebeș, unde a trecut linia de finiș pe locul al 4-lea la clasa Superbike, la ghidonul unui Suzuki GSXR 1000 K2. Un an mai târziu a trecut pe un Kawasaki Ninja ZX-10R, cel mai nou și performant Superbike la vremea respectivă, cu care se încheie sezonul pe locul al 5-lea la general. Revine la un Suzuki GSXR 1000, în versiunea cea mai recentă, și își ameliorează clasarea în campionat: locul 4.

Daniel Onoriu (18)În paralel cu viața de sportiv moto, a devenit o legendă urbană a curselor de accelerare din București, Daniel având la dispoziție cel mai performant Subaru Impreza WRX, cu care domina lumea “liniuțelor” nocturne. Tot atunci avea și un extravagant Lamborghini Gallardo, evaluat la 300.000 euro, pentru că începuse să câștige tot mai mulți bani cu firma sa de construcții, care îi finanțează și acum activitatea în raliuri.

Data de 26 aprilie 2006 a reprezentat un punct de cotitură în viața și cariera lui Daniel Onoriu. În seara acele zile nefaste, gonea cu o motocicletă închiriată pe Bulevardul Maria Rosetti din București pentru a urmări meciul de fotbal dintre Steaua și FC Sevilla, când o mașină i-a tăiat calea fără să se asigure, iar accidentul a fost inevitabil. Impactul în plin a fost deosebit de violent, la o viteză de peste 140 km/h, pilotul stând în comă profundă timp de nouă zile. “Am suferit o hemoragie internă, mi-a fost scoasă splina şi am avut o mână fracturată. În momentul impactului, aveam pe cap o cască pe care producătorul o testase trăgând cu puşca în ea. La acel test, acel tip de cască suferise doar o zgârietură, însă după accidentul meu avea o gaură mare de tot”, a declarat Daniel Onoriu.

Daniel Onoriu (8)Astăzi, Daniel vorbește cu destulă degajare despre accidentul care l-a lăsat cu câteva mici dizabilități fizice (de exemplu, nu poate întinde complet mâna stângă), însă acel moment i-a schimbat prioritățile în viață. I-a pus din nou pe primul loc cei trei copii ai săi (Samuel, Andreea și Costi), precum și membrii familiei și prietenii care i-au fost alături în dificilele luni de recuperare. Nu a renunțat la pasiunea pentru motoare, pentru că aceasta este cea care îl definește pe această lume, dar a decis să nu mai riște pe stradă și să practice automobilismul sportiv într-un mediu organizat. A urmat cursurile de pilotaj ale multiplului campion național Constantin Aur, care l-a învățat ABC-ul raliurilor și l-a încurajat să participe la competițiile de viteză în coastă.

La începutul lunii martie, la mai puțin de un an de la teribilul accident, Ono s-a aliniat la start pentru Raliul Brașovului, la bordul unui Mitsubishi Lancer Evo IX de Grupa N, în echipaj cu bunul său prieten, Cosmin Diacu (Cozo). Faptul că avea un palmares bogat în alte discipline de motorsport l-a scutit, conform regulamentului, de obligația de a petrece un an la categoria Debutanți, la volanul unei mașini cu putere limitată. Avea să abandoneze din motive tehnice la primele sale două raliuri, motiv pentru care a schimbat echipa de asistență care i-a preparat mașina, considerând-o neprofesionistă.

Daniel Onoriu (11)Următoarele două raliuri de asfalt din calendar le-a disputat la Grupa H, unde avea mai multe șanse să se afirme, reușind chiar să obțină medalia de bronz a grupei, la Raliul Maramureșului. Primele puncte “la general” în Campionatul Național de Raliuri le-a obținut pe macadam, la Raliul Argeșului din vara acelui an, când s-a întors la Grupa N și s-a clasat al 7-lea. Tot pe macadam a obținut cele mai bune rezultate ale sale din acel an (și totodată din cariera de până acum), locul 4 la Raliul Ţara Bârsei (Brașov) și Raliul Avram Iancu (Cluj). Cu 12 puncte în clasamentul mașinilor omologate de N+A, Daniel a ocupat un excelent loc 9 la final de stagiune, surclasând o serie de sportivi cu vechime, precum Badea, Morar sau Cladoveanu.

Pe cei care au ezitat să-l numească pe Onoriu “revelația anului 2007” i-a convins prestația pilotului bucureștean în Campionatul de Viteză în Coastă al României. Debutant și la această specialitate, el s-a impus printre protagoniști încă de la prima participare, iar la al doilea start (Câmpulung Muscel) a obținut prima sa victorie în automobilismul sportiv patronat de FRAS. Performanța avea să fie repetată apoi în ambele duble de la Pârâul Rece și în a doua etapă de la Râșnov. De la primul său sezon, Onoriu s-a luptat pentru titlul de campion național absolut al curselor de coastă, care i-a revenit în cele din urmă unui pilot cu mult mai experimentat, reșițeanul Lucien Hora.

Daniel Onoriu (1)Tot în 2007 a luat startul în Grecia la Serres Cup, ediția-pilot a unei curse de viteză pe circuit pentru concurenții auto din România. Venind cu Lancer-ul de antrenament, “Ono” a realizat cel mai bun timp al întregului weekend de concurs și a fost declarat marele câștigător al evenimentului organizat de Rally.ro și Fire Motorsport. La Serres, l-am văzut pe Daniel oferind o lecție de maturitate unui concurent plin de sine, care făcea “cerculețe” în padoc, lângă restaurantul circuitului. Câștigătorul Serres Cup a coborât de la terasă și i-a explicat tipului că așa ceva nu se face și că măiestria la volan se arată pe circuit, nicidecum într-un loc deschis, în care orice greșeală poate avea consecințe grave asupra unor nevinovați. Respectul pentru faima lui Onoriu l-a determinat pe pilotul de ocazie să se oprească imediat din acțiunea sa nesăbuită. La fel ca Titi Aur, “Ono” le recomandă tuturor să-și consume energia și apetitul pentru viteză în cadrul competițiilor oficiale și nu pe stradă sau în curse ilegale.

Anul 2008 a reprezentat un ușor recul pentru Daniel Onoriu, deși a început prin a câștiga Rally Sprintul de la București. Dacă inițial era tentat să renunțe la cursele de coastă pentru a se dedica total raliurilor, el a preferat campionatul în care avea cele mai bune șanse, adică în CVCR “Dunlop”. La raliurile în care a participat anul trecut a obținut timpi necompetitivi la Grupa N, mașina cu numărul 41 fiind într-o continuă schimbare de navigator, de la început până la sfârșit. A încheiat sezonul cu câteva evoluții bune la Grupa H (locul II la Iași), însă a fost departe de a împlini speranțele propriilor fani, care îl vedeau deja campion. Cu toate că a început cu o victorie la Râșnov, sezonul de coastă nu a fost nici el strălucit pentru Onoriu, care a înregistrat clasări mediocre în mare parte a etapelor. A încheiat însă pe o notă înaltă, cu locul întâi la Pârâul Rece, un sezon în care a fost doar al treilea, după Göllner și Hora.

Pe vremea când alerga încă în Formula 1, columbianul Juan Pablo Montoya a fost întrebat la o conferință de presă de către un ziarist de limbă spaniolă: „Cuando dejarás de hablar pendejadas para manejar?” (Când te lași de vorbe și te apuci de pilotaj?). În 2009, Daniel Onoriu țintește titlul de campion FRAS al curselor de coastă și îi dorim să-l obțină, altfel îi punem și noi aceeași întrebare.

Cea mai extravagantă mașină a lui Daniel Onoriu
Daniel Onoriu - Porsche turboAcest superb Porsche 996 turbo 4×4 de 700 CP (care între timp a fost vopsit într-o nuanță de verde crud), preparat de tunerul Gemballa, este una dintre cele mai puternice mașini de stradă din România. Pe data de 3 aprilie 2009, bolidul lui Daniel Onoriu a fost admirat de public în incinta Plaza Mall din cartierul bucureștean Militari, cu ocazia premierei naționale a filmului „Fast & Furious 4: Original Parts”, eveniment promovat de revista TopGear. Nu fiți surprinși însă dacă îl vedeți pe Ono în București la volanul unui Logan diesel – merge și cu acesta!

Descărcați articolul în format PDF (“Rally Racing” nr. 2 / martie 2009)
Text: Mihai Dumitru / Foto : Gabi Tomescu

Alte articole pe aceeași temă :
Interviu cu Titi Aur după coasta ACR de la Straja (15.10.2007)

Anunțuri

One response to “Daniel Onoriu „The Rocket” trăiește pentru curse

  1. un om deosebit… am avut marea placere de a petrece 3 zile in compania lui… m-a impresionat maxim si desigur a fost in mod placut
    tot respectul

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s