Crash Story: Beu Marinescu


Fie că vrem sau nu, accidentele pe pistă fac parte din motorsport. Ne țin cu sufletul la gură, apoi răsuflăm ușurați când toți cei implicați scapă teferi. O tensiune suplimentară este atunci când este implicat și un pilot român.

Meseria de a sfida moartea la fiecare viraj are mai multe puncte de atracție, dar interesul major pivotează în jurul riscului pe care îl implică, fie și pentru că reprezintă o activitate insolită și încărcată de neprevăzut. Pilotul trebuie să fie agresiv, dornic de victorie, guvernat de gustul luptei, dar și de instinctul de conservare. Accidentele trec și ei continuă să alerge. Adesea, oamenii obișnuiți găsesc în acești „truditori ai vitezei” modele de urmat în propria viață.

Imaginile pe care le vedeți mai jos le-am găsit în arhiva fotografică din anul 2008 a programului Red Bull de promovare a tinerilor piloți și nu ar fi avut ceva deosebit, dacă nu aș fi recunoscut tricolorul românesc pe rollbar-ul mașinii cu numărul de concurs 18, cea pe care o pilota în urmă cu patru ani tânărul brașovean Mihai (Beu) Marinescu. Scena s-a petrecut pe circuitul de F1 „Gilles Villeneuve” din Montreal, în etapa canadiană a campionatului nord-american de Formula BMW, pe data de 8 iunie 2008, în manșa a doua.

Grenier (nr. 17) şi Juncadella (11) se acroşează Beu Marinescu (18) loveşte maşina lui Juncadella Maşina lui Beu este proiectată în aer

După ce terminase pe locul 5 manșa întâi de la Montreal, din postura de unic pilot al echipei Integra Motorsports, conaționalul nostru viza podiumul în manșa secundă. Însă atunci când rulezi în pluton și încerci să urci către vârf, planurile îți pot fi date peste cap de alți concurenți. La start, plutonul de 16 monoposturi s-a lansat în primul viraj, unde doi piloți din fața lui Beu Marinescu s-au acroșat în disputa lor pentru traiectoria optimă de pe interior. Venind din spate, bolidul cu numărul 17 al canadianului Mikael Grenier a lovit în lateral mașina cu numărul 11 a lui Daniel Juncadella din Spania, provocând răsucirea acestuia pe pistă cu exact 180 de grade: un tête-à-queue perfect.





Astfel, monopostul în culorile Red Bull a ajuns în direcția opusă sensului de mers, restul piloților venind lansați din spate. Iar primul în urma sa era chiar Mihai Marinescu, care nu a mai putut evita impactul frontal cu mașina lui Juncadella și încălecarea acesteia. Imaginile arată cât de mare a fost riscul ca botul mașinii românului sau una dintre roți să percuteze casca spaniolului.



Din fericire, Beu Marinescu a lovit ușor tangențial monopostul Red Bull al lui Juncadella şi nu a atins casca ibericului, toți cei implicați scăpând nevătamați. Riscul a fost mare, iar dacă îngerul păzitor era neatent, bolidul prefăcut într-un morman de fiare contorsionate putea deveni sarcofagul pilotului.

Text: Mihai Dumitru / Foto: GEPA/Red Bull

Alte articole pe aceeași temă :
Mihai Marinescu în forjă pe Transfăgărăşan (02.10.2010)

Doru Sechelariu bate la ușa Formulei 1 (02.04.2009)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s