Femei în motorsport: Vanina Ickx


Frumoasa belgiancă Vanina Ickx cocheteazã de 10 ani cu sportul care l-a consacrat pe ilustrul ei pãrinte: Jacky Ickx, câştigător a 8 curse de Formula 1, a 6 ediţii ale cursei de 24 de ore de la Le Mans şi al Raliului Dakar 1982.

Numele de Ickx este aproape de sacralizare în Belgia, o ţarã cu lungă tradiţie în motorsport. Sã porţi acest nume în Belgia este o mare onoare, dar pe circuite este şi o mare responsabilitate. Nãscutã în ziua de 16 februarie (întocmai ca legendarul Enzo Ferrari), a anului 1975, Vanina Ickx nu este complexatã de comparaţia cu tatãl sãu. Dupã ce a câştigat Ferrari Modena Challenge, a terminat pe poziţia secundã în cursa de turisme Spa Eurorace şi a luat locul 3 la cursa de 24 de ore de la Francorchamps, ea nu mai trebuie sã dovedeascã faptul cã nu aleargã în virtutea numelui.

Vanina Ickx a avut o copilãrie cu totul atipicã pentru actuala sa carierã de pilot. Nici una dintre preocupãrile sale din copilãrie nu aducea cu motoarele sau cu viteza. Încã din adolescenţã a urmat studii de biologie, susţinându-şi cu succes examenul de licenţã în 1999. “Tatãl meu s-a retras din competiţiile profesioniste în 1985, pe când aveam 10 ani. Îşi proteja familia. Acasã nu ne vorbea niciodatã despre cursele sale. Nu am crescut pe circuite, aşa cum se întâmpla în cazul multor copii de piloţi. Pe mine mã pasiona echitaţia şi aveam propriul meu cal, pe care îl antrenam în fiecare zi. De-a lungul anilor, am participat la numeroase cuncursuri de sãrituri peste obstacole, la un moment dat chiar în echipa naţionalã a Belgiei. Iubeam acest sport, care mi-a fost de mare folos în actuala mea carierã automobilisticã. La fel cum unii piloţi îşi considerã maşinile drept fiinţe vii, în echitaţie trebuie sã-ţi cunoşti calul, sã îl înţelegi, sã i te dedici”.

Vanina crede în întâlnirile providenţiale cu oameni extraordinari, care îţi schimbã viaţa. Momentul zero al carierei sale în sportul cu motor este ziua în care o întâlneşte pe Isabelle Vandevelde, o “pilotesã” angrenatã în curse de turisme cu un coupé BMW. Isabelle era însãrcinatã şi o roagã sã-i ia locul la volan, pentru ca sponsorii sã nu se supere. Ca şi Jacques Villeneuve sau Christian Fittipaldi, Vanina purta un nume cu rezonanţã în lumea curselor, astfel cã reuşeşte sã atragã atenţia presei încã de la debut.

Însã numele celebru exercitã o imensã presiune asupra celui care îl poartã, aşa cum s-a întâmplat în cursa de 24 de ore de la Le Mans, din 2001. “Nu ai dreptul la greşealã, cãci eşti judecat mai dur decât ceilalţi, mergând pânã la a se spune cã eşti un urmaş nedemn sau cã participi având ca unicã raţiune gradul de rudenie cu un mare pilot”, afirma ea. Pe un circuit inundat de ploaie, caii putere ai musculosului Chrysler Viper nu o ajutã cu nimic, iar acvaplanarea îi cauzeazã ieşirea violentã în decor şi distrugerea maşinii. A avut tãria sã revinã şi sã-şi ia revanşa printr-o clasare pe podium la Nürburgring, tot pe un Viper, în echipaj cu Carl Rosenblad şi Vincent Vosse.

Jacky Ickx, alături de Vanina

“Tata nu mã sfãtuieşte în cariera mea de pilot. Se limiteazã la mici comentarii din când în când. Nu vrea sã mã influenţeze şi adoptã o atitudine distantã faţă de cursele mele”. Singura ocazie în care l-a avut ca profesor pe Jacky s-a ivit în anul 2000, când cei doi au format un echipaj la startul raliului maraton Paris-Dakar, cu Vanina pe locul navigatorului. De atunci, belgianca a mai participat sporadic la marea înfruntare a deşertului Africii, dar la volan. Deşi performanţele maşinii nu i-au permis sã rivalizeze cu Jutta Kleinschmidt, Vanina a ajuns la Dakar pe locul secund în “Cupa Doamnelor”.

De la Nissan-ul preparat pentru Dakar, la Ferrari 360 Modena şi pânã la Peugeot-ul 306 din categoria superturismelor, trecând prin monoposturile de Formula SuperFord şi prin Viper-ul GTS-R, de 8.000 cm3, cu care participã la Le Mans, este evident cã Vanina urmãreşte sã adune cât mai multã experienţã în cursele auto. În opinia multora, acestea sunt dovezi care “trãdeazã” intenţiile sale de a face carierã în acest sport şi cã pasiunea ei pentru vitezã nu este doar o tendinţã pasagerã!

Ea nu a absolvit vreo şcoalã de pilotaj, din puzderia care existã în Belgia şi în Franţa, şi nici nu a început sã alerge în karting, aşa cum procedeazã toţi driverii de azi. Vanina Ickx piloteazã din instinct, iar pentru condiţia fizicã este nelipsitã de la sala de forţã. În 2001, Vanina a aleargat în Statele Unite, în campionatul Formula SuperFord. Rãsfãţatã de mass-media din Belgia, era curtatã de echipe oficiale în vederea participãrii la marile competiţii de anduranţă desfãşurate pe Spa-Francorchamps, circuitul de Grand Prix al Belgiei, care nu mai prezintã nici un secret pentru ea.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s