Om la apă!

Traseul stradal de Formula 1 din principatul Monte Carlo şerpuieşte printre hoteluri de lux şi cazinouri, fără să se schimbe până în zilele noastre faţă de anii în care răsunau pe străzi, cu ţevile de eşapament încinse, bolizii interbelici Bugatti şi Auto Union. Doar pe alocuri au fost făcute unele „retuşuri”, iar în punctele periculoase s-au înălţat grilaje şi glisiere de securitate.

Circuitul monegasc a fost scena accidentului inedit al lui Alberto Ascari, în timpul ediţiei 1955 a Marelui Premiu de Formula 1. Dublul campion mondial greşeşte în virajul Mirabeau, iar bolidul său Lancia D50 spulberă firava balustradă şi plonjează cu tot cu pilot în apele Mediteranei. Alberto este “pescuit” de scafandri şi transportat la spital, unde nu i se descoperă decât contuzii uşoare pe spate şi la nas. Exact 10 ani mai târziu, un alt pilot (australianul Paul Hawkins) avea să ajungă în apă, în acelaşi loc.

Chiar dacă Ascari (campion mondial de F1 în 1952 şi 1953) a scăpat fără urmări serioase din acest accident spectaculos, Monaco 1955 avea să fie ultima cursă din cariera sa. Patru zile mai târziu, testa o maşină Ferrari la Monza când şi-a pierdut viaţa după o altă ieşire violentă în decor. Un superstiţios notoriu, Ascari nu purta în acel moment casca lui norocoasă de culoare bleu, aceasta fiind în altelierul de reparaţii, unde i se monta o nouă curea (cu care vechile căşti se fixau sub bărbie) în locul celei rupte după contactul cu apa mării.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s