Prezență exotică


Horațiu Ionescu Cristea s-a impus în a doua etapă de la Râșnov la volanul unui bolid construit de Osella, o fostă echipă italiană de Formula 1. Excentricul bucureștean și-a făcut un obicei din a pilota mașini exotice: H.I.C. a concurat cu un Porsche 996 N-GT în raliuri, iar mai recent aleargă cu un Ford Escort Mk2. Eroul weekend-ului de la Râșnov dezvăluie ne împărtășește la microfonul „Rally Racing” secretele performanței sale.

– Ce te-a determinat să alegi Osella în acest an şi cum a fost posibilă prezenţa la start cu această maşină?
Horaţiu Ionescu Cristea: Osella reprezintă o dorinţă mai veche de-a mea de a încerca un bolid creat special pentru cursele de viteză. „Afară” se merge cu aşa ceva de foarte mulţi ani şi rezultatele pe care le-au demonstrat aceste maşini m-au făcut mereu să îmi doresc să pilotez una. Am făcut eforturi mari pentru a aduce maşina la prima etapă a sezonului. Puteam să particip la o cursă din Italia, spre exemplu, cu costuri mult mai mici, am ales însă etapa de la Râşnov pentru a-mi face o idee asupra potenţialului maşinii, deoarece ştiam foarte bine acest traseu şi aveam astfel un termen de comparaţie…

– Cum „se simte” maşina? Cât e de greu de pilotat?
Horaţiu Ionescu Cristea: Este „cu totul altceva” [zâmbeşte]. Mi-a plăcut foarte mult. Îţi dă un sentiment total ieşit din comun. Distanţele de frânare, dinamica, totul este incredibil! Are volanul pe partea „cealaltă”, iar unghiul din care vezi drumul este cu totul special. E mai complicat să te acomodezi cu dimensiunile ei, cât şi cu felul în care percepi ce se întâmplă în timpul cursei. Pneurile speciale de coastă sunt absolut fantastice. Au aderenţă încă din primul metru!

– Este cea mai eficientă maşină de curse în care ai luat startul? Ce potenţial are?
Horaţiu Ionescu Cristea: Este un bolid conceput special pentru curse. Potenţialul este foarte mare. Maşina are două variante: cu restrictor şi fără. Motorul generează astfel aproximativ 300 sau respectiv 400 de cai, după dorinţa pilotului. Eu am vrut „fără”, dar Franz (n.r. Tschager) mi-a recomandat varianta „cu” şi până la urmă am mers aşa cum a spus el. Maşina impresionează prin ţinuta de drum şi prin felul în care „stă”, nu prin putere, deşi cred că în varianta fără restrictor problema se pune puţin altfel… [zâmbeşte]. Nu am mers la 100% din potenţial. Nici al ei, nici al meu. Asta, pentru că nu am venit la coasta de la Râşnov ca să demonstrez ceva cuiva, ci pentru a-mi împlini un vis! Mă bucur mult că am reuşit să-mi satisfac acest deziderat. Felicitările primite de la cei prezenţi m-au mişcat sincer! Le mulţumesc pentru susţinere.





– E complicat de setat o astfel de maşină pentru coastele de la noi? Care au fost difcultăţile pe care le-ai întâlnit la acest capitol?
Horaţiu Ionescu Cristea: Prima reacţie a lui Franz Tschager a fost că traseul este foarte „murdar”. Se referea la asfaltul în sine. Acesta este altfel decât ce există acolo unde participă maşina de obicei. Modificările în set-up au fost făcute după discuţii cu Tschager şi m-a surprins cât de ferm reacţionează maşina la fiecare schimbare.

– Ce fel de om este Franz Tschager şi cât de priceput este el în domeniul curselor?
Horaţiu Ionescu Cristea: Franz Tschager şi echipa sa sunt adevăraţi profesionişti! Chiar şi numai sfaturile pe care le-am primit de la el „fac banii”. Este o adevărată plăcere să colaborezi cu oameni atât de corecţi şi de pricepuţi. Voiau să vină la Râşnov cu tot echipamentul echipei – camion, piese, oameni şi aşa mai departe –, dar le-am spus că nu închiriez această maşină pentru a face o demonstraţie de forţă, ci pentru a-mi satisface o dorinţă. M-a înţeles perfect şi s-a bucurat sincer pentru victoria mea de duminică. De asemenea, i-au plăcut foarte mult zona, oraşul Braşov şi oamenii de aici.

– Care sunt planurile pe mai departe în 2009 în ceea ce priveşte cursele de coastă? Se pretează Osella la un sezon complet în România?
Horaţiu Ionescu Cristea: În acest moment, Osella nu se pretează la un sezon de coastă în România. Clar şi irevocabil! În primul rând, cea mai mică denivelare este un şoc imens pentru această maşină. Nu avem trasee de coastă pentru aşa ceva. Sau avem, dar foarte puţine. Aş vrea să o mai pilotez în acest sezon, dar nu neapărat la noi în ţară. Cât despre sezonul meu în România… am „mâncat” serios din buget cu această aventură, aşa că nu ştiu dacă voi mai reuşi să iau vreun start anul acesta…

 Interviu realizat de Horia Ţoțu / Foto: Gabi Tomescu

Alte articole pe aceeași temă :
Horațiu Ionescu Cristea – Gentleman driver  (14.02.2008)
Rosso Corsa (05.03.2009)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s