Bogdan Ungureanu – Micul Prinț

Bogdan Ungureanu (5)Bogdan Ungureanu este un debutant bine înzestrat. La propriu. În 2008 a reuşit să termine toate cele opt raliuri ale sezonului de CNR, chiar dacă ritmul său nu a fost mereu la înălțime.

Bogdan Ungureanu (1)Se spune că numele îi este predestinat celui care îl poartă şi la acest lucru m-am gândit cunoscându-l pe Bogdan Ungureanu, vicecampionul debutanților din CNR Dunlop 2008. Prenumele său înseamnă “bine înzestrat” în limba slavă, format din cuvintele “bog” (bun) şi “dan” (înzestrat). Cu alte cuvinte, printre meritele tânărului braşovean se numără faptul că s-a născut într-o familie cu mijloace financiare foarte solide, grație cărora Bogdan beneficiază de condițiile ideale pentru un debutant în automobilismul sportiv.

Îşi permite materialul de concurs pe care şi-l doreşte, cineva îi repară maşina ori de câte ori o strică şi este asistat de oameni cu experiență, pe care îi plăteşte pentru a-l face să progreseze. Altfel spus, ar avea suficienți bani încât să angajeze un pilot mai bun să concureze sub numele său. Dar nu o face, iar macăr pentru acest lucru este de admirat. În loc să piardă nopțile în cluburi precum alți băieți de bani gata şi să se trezească după o beție în aşternutul unei femei frumoase, el a preferat să se trezească devreme în weekend pentru antrenamente, curse de coastă sau raliuri şi să-şi petreacă dimineața de dinaintea concursului în compania nu la fel de şarmantă a mecanicilor de curse.

Bogdan Ungureanu a decis să-şi facă un nume în lumea vitezei, iar pentru a-şi îndeplini visul vrea să urce pas cu pas pe scara valorii sportive. Ce-i drept, cu paşi mici, dar a ajuns departe, dacă ne gândim că a plecat de la teribilismul şoselei. Mă grăbesc să afirm că peste câteva sezoane va atinge un nivel ridicat al artei pilotajului şi poate chiar va deveni un viitor campion național absolut.

Interviu cu Bogdan Ungureanu

Bogdan Ungureanu (2)– Când ți-ai descoperit pasiunea pentru mașini și care a fost prima experiență la volan?
Bogdan Ungureanu: Pasiunea pentru mașini mi-am descoperit-o de când eram mic, colecționam surprizele de la gumele “Turbo” din care am început să învăț date despre mașinile de atunci, după care au urmat reviste auto de profil și tot felul de cataloage auto. Prima mea experiență la volan s-a desfășurat în brațele tatălui când aveam vreo 7 ani, la volanul unui Talbot Horizon, bineînțeles în poligon, și de atunci a început numărătoarea inversă până la vârsta majoratului, când puteam să conduc legal.

– De ce te-ai apucat de raliuri când puteai fi un zeu al curselor de liniuță?
Bogdan Ungureanu: Nu mi se pare foarte interesant să mergi tare în linie dreaptă, e mai mult o chestie de mașină și, desigur, de schimbat vitezele cât mai eficient. La raliuri e total altceva, plin de neprevăzut, sute de kilometri de probă specială și desigur macadamul, care nu are rival în privința senzațiilor, cel puțin din punctul meu de vedere.

– Din ce cauză vei sta pe margine la Raliul Brașovului?
Bogdan Ungureanu: Din păcate, am o problemă destul de gravă la umărul stâng, care îmi creează probleme de la Raliul Țara Bârsei, și doctorii mi-au impus o perioadă de repaus de cel puțin 12 luni.

Bogdan Ungureanu (19)– Deja ai vândut Honda cu care ai participat anul trecut. Cu ce mașină vrei să alergi în continuare?
Bogdan Ungureanu: Aș vrea să alerg tot cu o mașină cu tracțiune față, dar cu cutie secvențială, adică o Honda Civic R3, Renault Clio R3 sau un Super 1600. De fapt, aș vrea să mă dau cu orice, numai să îmi permită starea de sănătate.

– Anul trecut ai fost coechipier la Hiparion RT cu Jarkko Miettinen. Povestește-ne un lucru pe care l-ai învățat de la el.
Bogdan Ungureanu: Un lucru foarte important este să duci o viață de sportiv mai ales pe perioada raliului, lucru pe care, din păcate, eu l-am cam neglijat.

– Cât de important este pentru un debutant să aibă un navigator cu palmares, care să-l țină în frâu?
Bogdan Ungureanu: Foarte important, mai ales la mine, care în urmă cu doi ani nu știam mai nimic despre raliuri. A fost foarte constructiv pentru mine să-i am alături pe Florin Hangu “Professore”, pe Bogdan Iancu și pe Adrian Berghea (chiar și numai pentru Raliul Zăpezii 2007). Nu trebuie să uit meritele lui Ernest Mulner, mulțumită căruia m-am apucat de raliuri, și ale lui Dodo Toma și Puiu Rusu care mi-au oferit tot sprijinul de care am avut nevoie și fără de care nu aș fi reușit mare lucru.

Bogdan Ungureanu (4)– Ce lucru te-ar face să renunți la motorsport și să te concentrezi asupra carierei de avocat?
Bogdan Ungureanu: Nu vreau să renunț la motorsport niciodată, pentru că pasiunea este prea mare și mai am multe de învățat, cât despre cariera de avocat, este și ea la început, și din păcate nu primești cupe la un proces câștigat. Cert este că “Sunt cel mai bun pilot dintre avocați și cel mai bun avocat dintre piloți” – citat din Dodo Toma.

Interviu: Mihai Dumitru
Foto: Gabi Tomescu

Articol publicat în revista Rally Magazin nr. 1 (martie 2009)
Descărcați articolul ”Micul Prinț” în format PDF

Lasă un răspuns

