Interviu cu Ciprian Ciobotaru


– În momentul când ai trecut la noua federație, alături de larga majoritate a piloților, nu erai sigur de deznodământul acestei acțiuni. În ce măsurp FRAS ți-a împlinit așteptările sau te-a dezamăgit?
Ciprian Ciobotaru: Așteptările mele erau mult mai mari. Poate este și vina mea pentru cã eu sunt un idealist, iar din păcate în acestã lume cu motor idealismul este asemuit cu naivitatea. S-a pornit de la premisa cã piloții vor decide și în final au început sã decidã doar o mânã de oameni, unii dintre ei nefiind deloc interesați de campionatul de coastã în sine – mai mult de raliuri, organizãri, etc. Iarăși din pãcate, majoritatea propunerilor mele de schimbãri de regulament, susținute de alți 20 de piloți de coastã, au fost discutate și respinse în câteva secunde și s-a ajuns astfel ca în 2007 dacã se prezintã la o clasã patru piloți aceștia sã primeascã 0 puncte cu felicitãri.

– Ești unul dintre pilotii fideli ai curselor de coastă organizate sub egida FRAS. Nu te-a tentat să alergi în campionatul ACR, unde ai putea chiar să te lupti pentru primul loc în clasamentul Open?
C.C.:
Nu m-a tentat participarea în sine în campionatul ACR. Pe de altă parte, o etapă organizată de ACR poate reprezenta o bună oportunitate de a-ți testa mașina de concurs pe o porțiune de drum închisă circulației. M-a deranjat anul trecut episodul în care câțiva piloți colegi (participanți la FRAS) au concurat și la ACR și au fost amenințați cu excluderea. Se repetă istoria cu excluderea lui Luci Preda de către ACR în 2004. După opinia mea, fiecare pilot e liber să participe unde vrea. E ciudat că anul trecut FRAS își avertiza piloții cu posibilitatea excluderii și azi poartă negocieri cu ACR-ul. Nu mai spun ce ciudat este că ACR-ul dă licențe azi oricui, indiferent unde participă, iar în 2004 excludea niște piloți care doar semnaseră o hârtie.

Ciprian Ciobotaru, la Râșnov 2007

– Ai putea face o comparație între nivelul celor două campionate, din punctul de vedere al piloților, al materialului de concurs și al cadrului organizatoric?
C.C.:
Diferența e foarte mare. Piloții care vor să se bată în Divizia A merg la FRAS, dar uneori se alege varianta “în satul tău fruntaș decât codaș la oraș” și să participi la ACR.

– Am ascultat opiniile unor piloți din eșalonul secund care acuzau costurile prea mari ale participării în campionatul de coastă al FRAS, începând de la taxe de înscriere, până la obligativitatea materialului de securitate omologat.
C.C.:
Eu nu aș face rabat la siguranța personală pentru a economisi niște bani. Oricum, din 30 de euro pe etapă față de 50 și licența anuală de 50 de euro în loc de 100 nu se fac mari economii. Dacă tragi linie, cam tot acolo te duce un an competițional.

– Împreunã de colegii de la Rally Dream Team ești vicecampion național la echipe în CVCR, chiar dacă nu prea ai sponsori. Încă se poate face performanță “cu bani de acasă”?
C.C.:
Dacă investești suflet și toți colegii de echipă îți sunt cei mai buni prieteni, se mai poate face performanță, dar întrebarea este “până când?”. Trăim într-o lume în care majoritatea sponsorizărilor vin ca urmare a “relațiilor personale” ale fiecăruia, având ca motto “banul la ban trage”. Prin ceea ce am făcut noi, am încercat să demonstrăm că în automobilism se poate și altfel, punând ca bază valori de multe ori uitate. Noi am reprezentat în ultimii doi ani “paradoxul automobilismului românesc aflat în perpetuă tranziție”. Le mulțumesc astfel colegilor mei piloți: Puiu Rusu, Lucian Răduț, Alin Troancă, Ovidiu Motioc, Remus Hâncu și Mihai Verdeș.

Podium cu Rally Dream Team (Reșița 2007)

– În urmă cu trei ani erai atât de nemulțumit de lipsa de mediatizare a VTM-ului încât intenționai să finanțezi din propriul buzunar un supliment într-o revistă auto. Ce s-a schimbat de atunci în privința mediatizării?
C.C.:
Nu s-a schimbat nimic esențial. Cu mici excepții, fãrã sã dai bani sau fãrã sã ai un prieten în media, nu se prezintã nimic despre coastã, cel puțin în ziare, reviste sau pe posturile naționale. Pe posturile locale (în zonele unde se organizeazã etape) am auzit cã existã emisiuni destul de lungi despre coastã.

– Tot la finele lui 2004 erai gata sã susții material editarea unui anuar de VTM. Mai consideri oportunã realizarea unui astfel de almanah dedicat exclusiv curselor de coastã?
C.C.:
Nu numai cã este oportunã, ci și necesarã. Îmi doresc foarte mult editarea unui asemenea anuar despre coastã. Cred cã ar putea sã conținã și o rubricã “remember” poate pentru a fi acoperite golurile anilor precedenți.

– Deja de mai bine de un an ai o rubricã permanentã în revista “Auto Mondial” despre cursele de vitezã în coastã, inclusiv un ghid pentru cei care vor sã devinã piloți. Ce feedback ai primit pânã acum?
C.C.:
Feedback-ul a venit doar de la câțiva colegi de concurs. Mulțumirea mea vine din faptul cã am reușit datoritã celor de la Auto Mondial sã arãt cã EXISTĂM.

Interviu/foto: Mihai Dumitru

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s