Interviu cu Răzvan Hulea

Razvan Hulea - Dan Luncan

– Cum ai ajuns să locuiești în America. Studii sau business?
Răzvan Hulea:
Am plecat inițial la studii cu intenția de a mă stabili acolo, dat fiind faptul că fratele meu locuiește în State de 12 ani.

– Ce anume ai studiat în America?
Răzvan Hulea:
Am terminat în State cursurile la New York Real Estate Institute.

– Te-ai întors definitiv?
Răzvan Hulea:
Din cauza unor probleme de familie am fost nevoit să mă întorc și deocamdată rămân în România. Nu știu ce rezervă viitorul…

– Cu ce te ocupi în afara curselor ?
Răzvan Hulea:
În prezent lucrez ca agent imobiliar.

– De când te pasionează sporturile cu motor și cum ai început să le practici ?
Răzvan Hulea:
Sunt pasionat de sporturi cu motor din copilărie. Îmi amintesc cu plăcere de etapele de motocross și dirt-track de la Sibiu și bineînțeles de Raliul Dunării.

– Cum ai ajuns să-l cunoști pe Christian Edstrom ?
Răzvan Hulea:
În timpul perioadei petrecute în State am căutat bineînțeles să intru în contact cu lumea raliurilor de acolo. Am găsit pe net site-ul lui Christian, am intrat în contact și ne-am întâlnit. Ca doi pasionați de curse, am povestit ore în șir. E un profesionist desăvârșit în materie de automobilism, dedicat fără limite activității sportive și un om foarte modest.

– Îl cunoști și pe Travis Pastrana ?
Răzvan Hulea:
L-am cunoscut pe Travis Pastrana în Austria la Erzbergrodeo în 2004. Am mers acolo împreună cu Martin Freinademetz (organizatorul RBR) să promovăm prima ediție a Red Bull Romaniacs și făcând parte din organizare a trebuit să particip și eu. Acolo am cunoscut prima oară motocicliști ca Travis, Cyrille Despres, Christian Pfeiffer, Alfie Cox, etc.

– Ai participat/asistat la raliuri din America ?
Răzvan Hulea:
Am asistat în 2005 la Raliul Internațional al Statului New York și am fost plăcut surprins să văd că se merge tare la ei. Poate nu au mașini mai bune decât cele din CRR, dar se merge tare. Adevărul este că au suprafețe de rulare mult mai bune ca în România și în același timp mai au raliuri cu suprafețe mixte. Christian mi-a promis la vremea aceea că mă va pune în legătură cu Matthew Johnson, dar din păcate a fost necesară revenirea mea în țară. Mi-ar fi plăcut să concurez chiar și o etapă la ei…

– Cine este Matthew Johnson ?
Răzvan Hulea:
Matthew Johnson este un pilot care aleargă în campionatul național organizat de Rally America și a fost campion național la clasa Production GT în 2006.

– Cum ai ajuns navigatorul lui Dan Luncan ?
Răzvan Hulea:
Pe Dan l-am cunoscut printr-un prieten din Sibiu. Asta se întâmpla în 2006, când Dan participa în principal la coastă. N-am reușit să concurăm împreună în 2006 și în iarnă Dan mi-a propus să participăm sezonul acesta împreună. Și iată-ne, mergem înainte…

Raliul Hunedoarei 2005, în echipaj cu Călin Bucur

Raliul Hunedoarei 2005, în echipaj cu Călin Bucur

– La Raliul Hunedoarei 2005 ai câștigat clasamentul debutantilor, în echipaj cu Calin Bucur. Aceea a fost prima experiență la bordul unei masini de curse ?
Răzvan Hulea:
Da. Raliul Hunedoarei 2005 a fost prima cursă la care am participat și a fost cu atât mai frumoasă cu cât am participat alături de Călin care îmi este foarte bun prieten. În primii 2 km de pe Almaș cred că am slabit 1 kg, fiind cuprins de emoții și stres. După aceea m-am acomodat și totul a mers bine. Pentru mine a fost și va fi cea mai frumoasă cursă din viața mea. Prima cursă, locul 1. Ce îți poți dori mai mult?

– I-ai povestit lui Christian despre raliurile din România? Ultima oară când am schimbat mesaje cu el știa multe despre Raliul Sibiului…
Răzvan Hulea:
Am povestit foarte mult despre raliurile din România și îi trimit din când în când linkuri cu filme și fotografii de la noi. A rămas impresionat de materialul de concurs pe care îl au la dispoziție piloții români. Am povestit implicit și despre Raliul Sibiului pe care l-am comparat cu Raliul Greciei prin prisma suprafeței de rulare.

– Cum este cunoscut Travis Pastrana în America, în comparație cu piloții consacrați din WRC (Loeb, Gronholm, Solberg)?
Răzvan Hulea:
Travis Pastrana este un zeu pentru americanii pasionați de motorsport. Cariera lui în Freestyle Motocross l-a adus pe culmile succesului. Raliurile au foarte mult de câștigat în State datorită prezenței lui Travis, care este un personaj puternic mediatizat și în același timp foarte talentat. Toată lumea îl cunoaște pe Travis Pastrana, dar piloții de top din WRC sunt cunoscuți doar de împătimiții raliurilor. Acest lucru se va schimba numai dacă se va organiza o etapă de WRC în State.

– O cunoști pe Sarah Gardescu, navigatoare de raliuri în America?
Răzvan Hulea:
Nu am avut plăcerea să o cunosc și ca să fiu sincer am auzit prima oară de ea de la tine. Din păcate nu îți pot spune mai multe despre Sarah Gardescu.

Locul I la Debutanți, chiar la prima etapă din carieră

Locul I la Debutanți, chiar la prima etapă din carieră

– Organizatorii Rally New York au ambiția de a candida la includerea în calendarul WRC. Se bucură de popularitate raliurile în State?
Răzvan Hulea:
Se dorea transformarea International Rally New York (raliu cu coeficient FIA) într-o etapă de WRC. Nicky Grist a fost prezent acolo în 2006 pentru a oferi un plus de imagine cursei și a oferit o școlarizare scurtă în navigație. Din păcate, nu am mai auzit nimic despre acest proiect. Cred că organizatorilor le lipsește bugetul pentru acest proiect în momentul de față, dar cine stie, poate în viitor vor alerga Loeb și Gronholm la Monticello.

– Cunoști situația celor două campionate de raliuri din State? USRC și Rally America?
Răzvan Hulea:
Atât USRC cât și Rally America sunt campionate naționale organizate de NASA Rallysport și Rally America. USRC este condus în comun de toate cluburile care organizează raliurile USRC, iar RA este proprietatea unui fost automobilist foarte generos. Majoritatea evenimentelor USRC au recunoaștere FIA, spre deosebire de RA. USRC se orientează mai mult înspre competitori, lucru dovedit și de modul de stabilire a calendarului competițional, dat fiind faptul că distanțele uriașe din State reprezintă posibile probleme financiare pentru participanți. În campionatul organizat de RA aleargă majoritatea starurilor, ei au un buget consistent de promovare și sunt singurii prezenți pe TV la nivel național (cu toate că destul de rar). Au reușit să introducă raliurile ca disciplină la X-Games și cu siguranță îi ajută prezența singurei echipe de uzină din State (Subaru Rally Team USA). Cert este ca au și ei suficiente probleme, dar diferența este că nu se sabotează reciproc, în comparație cu România. Majoritatea competitorilor consideră că NASA Rallysport și RA ar trebui să fuzioneze și singurul campionat viabil din punctul de vedere al participanților este RA.

– Anul acesta, tu și Dan ați lipsit tocmai la etapa ta de acasă, de la Sibiu. Aveți în plan vreo etapă de macadam în 2007?
Răzvan Hulea:
Din păcate a trebuit să sărim peste etapele de macadam de până acum din cauza problemelor de buget. Nu știu în ce măsură se vor rezolva acestea până la sfarșitul campionatului. Mi-ar fi plăcut să concurez la Sibiu, dar nu s-a putut.

– Vei trece în viitor pe scaunul de pilot sau te interesează doar navigația ?
Răzvan Hulea:
Sunt foarte mulțumit de munca mea din mașina de curse și fac eforturi să mă perfecționez și să acumulez cât mai multă experiență. Navigația îmi oferă satisfacții foarte mari și nu cred că în viitor voi trece în postura de pilot.

– Ce mașină conduci zi de zi pe stradă?
Răzvan Hulea:
Este un Subaru Impreza STI din 2004.

Interviu realizat de Mihai Dumitru / Foto: Gabi Tomescu

Lasă un răspuns

