Dodo Pițigoi – pe un trend ascendent


La Raliul Clujului, puțini piloți de la Grupa N au avut ocazia să iasă în evidență în condițiile în care Bogdan Marișca a dominat autoritar etapa sa “de acasă”. Alături de Dan Gârtofan (ocupantul locului secund), cel care a strălucit cel mai mult prin prisma unei evoluții un pic peste nivelul cu care ne-a obișnuit anul acesta a fost Alexandru Pițigoi. Tânarul pilot bucureștean s-a clasat cu regularitate în Top 5 pe toate probele contra-cronometru ale zilei de sâmbătă, iar în ziua a doua a câștigat speciala Dângău și a terminat raliul pe ultima treaptă a podiumului general. Astăzi l-am prins cu treburi la birou, însă a avut amabilitatea să ne acorde acest scurt interviu.

– Duminica trecută ai obținut cel mai bun rezultat al sezonului. A contat faptul că navigatorul tău (Botond Csomortani) este din Cluj și cunoștea în detaliu probele?
Alexandru Pițigoi:
Navigatorul și prestatia lui contează la fel de mult la fiecare raliu, pe fiecare probă. Acesta dictează traseul după ceea ce îi spune pilotul și ceea ce contează este ca dictarea să fie făcută corect, iar citirea ei în timpul cursei să fie fără greșeală. În cazul nostru, Boti s-a comportat ca de obicei și nu au fost deloc probleme.

– În zilele tale bune, te poți lupta de la egal la egal cu cei mai rapizi piloți din CRR. De ce nu ești în fiecare raliu la fel de constant?
A.P.:
Într-adevăr lipsa de constanță este o problemă pe care o am și îmi dau seama de ea. Sunt tentat să cred că am mai mult ghinion decât alții și probabil că în mare măsură este adevărat. Am avut multe momente când diverse probleme stupide sau neașteptate m-au împiedicat să obțin anumite rezultate, dar până la urmă ar fi nedrept să dau vina numai pe ghinion. Probabil că aș putea să mă concentrez mai bine la unele raliuri, sau să mă las mai puțin influențat de alte probleme de serviciu sau personale atunci când sunt la cursă. Știu că pot fi rapid și că pot avea performanțe bune și asta e foarte important, iar dacă rezolv problema inconstanței, rezultatele vor fi cele dorite.

Dodo Pițigoi la Raliul Sibiului 2005

– Urmează peste trei săptămâni Raliul Sibiului, unde ai avut o prestație excelentă acum doi ani, câștigând proba de noapte Șanta. Ce speri de la această etapă?
A.P.:
La Sibiu am avut mai multe rezultate bune, fiind un raliu care îmi place foarte mult și un loc în care mă simt întotdeauna bine. Probele sunt foarte dure și solicitante, atât pentru echipaj, cât mai ales pentru mașină. Noi ne vom pregăti corespunzător și cu puțină șansă cred că pot spera la o clasare în primii trei-patru.

– Când crezi că vei obține prima ta victorie în CRR?
A.P.:
Bineînțeles că îmi doresc rezultate cât mai bune, dar în conditiile actuale de concurență de la noi din campionat, având în vedere nivelul în continuă creștere, este foarte dificil să vorbesc despre o eventuală viitoare victorie. Așa cum se poate observa și cum cred că toată lumea e de acord, există cel puțin 8-9 echipaje care pot emite pretenții la podium în orice cursă și pentru a câștiga prima poziție trebuie ca toți factorii să fie la valori maxime: pilotaj, navigație, pregătire tehnică, alegerea anvelopelor, noroc etc.

– Ai mai plecat în străinătate la sesiuni de teste sau la cursuri de pilotaj?
A.P.:
Ultima dată am fost în 2003 la un test scurt înainte să cumpăr Mitsubishi Lancer Evo 7.

– Anul trecut, când navigatorul tău de până atunci (Vlad Terzi) a ales să treacă pe scaunul din stânga în mașina de concurs, aveai de gând să aduci un co-pilot englez. De ce nu s-a materializat planul?
A.P.:
A fost într-adevăr o idee, una din opțiunile pe care le-am luat în calcul, dar până la urmă am luat altă decizie și sunt foarte mulțumit.

– O serie de piloți de raliuri de Mondial, de diferite naționalități, beneficiază ori au beneficiat de serviciile unui navigator din Marea Britanie. Care crezi că este secretul co-piloților britanici?
A.P.:
Sunt mai multe motive pentru care mai mulți piloți aleg navigatori britanici. Raliurile în Marea Britanie sunt foarte dezvoltate, există multe campionate, multe competiții, un public foarte interesat și în primul rând echipe foarte puternice și mult interes din partea sponsorilor. În aceste condiții sunt piloti din toată Europa care au participat în campionte britanice, cum ar fi cazul lui Vatanen, Airikala, Blomqvist și mai nou Latvala, Mikkelsen sau alții. Unii dintre aceștia au preferat să-și aleagă co-piloți localnici, iar mai apoi, la participări în Campionatul European sau Mondial au continuat colaborarea. Mai este și cazul piloților care doresc să participe în Campionatul Mondial și își aleg un navigator cu experiență în această competiție, dintre ei foarte mulți fiind britanici. Pot menționa piloți cum ar fi Peter Solberg sau Markko Martin. Sunt unele cazuri în care echipa impune un navigator anume, la momentul angajării pilotului, iar de multe ori aceștia sunt britanici tot datorită experienței și datorită limbii native cu care se pot înțelege foarte ușor cu membrii ei.

Interviu realizat de Mihai Dumitru

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s