Bernd Künzel şi Heike Meier: Raliuri din plăcere


Finanţistul german, Bernd Künzel, şi soţia sa, Heike Meier, participă ca hobby în CNR. La Raliul Sibiului 2006 au urcat pe cea mai înaltă treaptă a clasamentului final la Grupa H și au avut amabilitatea să ne acorde un scurt interviu.

Heike Meier și Bernd Künzel

Raliul Sibiului şi-a cîştigat reputaţia de a fi una dintre cel mai bine organizate competiţii din automobilismul românesc. Specificul acestui raliu sînt probele sale de viteză, care şerpuiesc pe drumurile forestiere din Carpaţii de sud şi te poartă către inima pădurii subalpine, în împărăţia brazilor. Pe lîngă spectacolul cailor putere în mijlocul naturii, marele cîştig atunci cînd mergi la un raliu sînt oamenii pe care îi cunoşti. La Sibiu, am purtat cu o discuţie amicală cu echipajul Künzel/Meier din Germania, care s-a impus la categoria maşinilor neomologate (Grupa H), la bordul unui bolid Mitsubishi Lancer Evo V.

– Felicitări pentru victoria de la Raliul Sibiului! Sînteţi profesionişti ai acestui sport?
Bernd Künzel:
Nu chiar, eu am concurat între 1978-1981, în postura de copilot, în campionatul Germaniei, alături de un pilot cu notorietate pe atunci, Uwe Lange. A trecut mult timp de atunci, dar acum trăim în România, ne place aici şi am zis că am putea alerga în campionatul intern.
Heike Meier: Ne-am obţinut licenţele de pilotaj, iar de anul acesta am început să participăm.

– Cu ce vă ocupaţi în afara raliurilor?
B.K.:
Sînt preşedintele Raiffeisen Leasing.
H.M.: Iar eu am două companii. Una activează în sectorul financiar şi conlucrează cu bănci germane, iar cealaltă recrutează manageri pentru alte companii din România.

– Aţi cumpărat o maşină de concurs din campionatul nostru.
B.K.:
Într-adevăr, fosta maşină a lui Lucian Preda (n.r. – vicecampion naţional la grupa N, în 2004), pe care a pilotat-o în 2003 şi 2004. Avem din partea lui sprijin logistic în ceea ce priveşte întreţinerea maşinii, pentru că el o cunoaşte foarte bine. Nu este la fel de puternică precum celelalte maşini de la grupa H, dar este foarte fiabilă. Sîntem foarte mulţumiţi, pentru că am luat startul la cinci raliuri şi am ajuns la finiş de cinci ori, iar aici, la Sibiu, am ocupat locul întîi.

– Ce tip de probe preferaţi? Asfalt sau pămînt?
H.M.:
Sîntem mai obişnuiţi cu asfaltul. Încă ne este greu să ne adaptăm pe suprafeţe cu aderenţă scăzută. La Sibiu (n.r. – un raliu pe macadam), am rulat prudent şi am avut noroc că unii dintre adversarii noştri au abandonat. Toţi cei care termină acest raliu foarte dur se pot considera învingători.

– Ce obiectiv v-aţi propus în acest sezon?
H.M.:
Participarea pentru prima dată în campionatul României înseamnă că nu cunoaştem raliurile. Ne-am gîndit să concurăm un sezon doar pentru acomodare, pentru că nu putem acumula experienţă, dacă forţăm peste limite pentru un rezultat sportiv cît mai bun şi distrugem maşina. Însă anul viitor vom beneficia din plin de aceste cunoştinţe.

– Cum aţi depăşit bariera culturală a participării într-un campionat românesc?
H.M.:
Nici nu a fost vorba despre aşa ceva. Toţi au fost foarte amabili cu noi, ba chiar am primit ajutor din partea echipajelor concurente.

Text: Mihai Dumitru / Foto: Freelancer

Alte articole pe aceeași temă :
Titi Aur – Destin de pilot (24.01.2006)

Constantin Aur, la al 8-lea titlu național (06.11.2006)

Lasă un răspuns

